In verdediging van die Heilige Drie-eenheid: Nuwe Testament (Deel 3)

Nota: Hierdie is ‘n masjien vertaling van die Spaanse.  Ek hoop jy sal hierdie opstel nuttig vind.  God seën jou.

Ons gaan voort om ons reeks opstelle oor die Heilige Drie-eenheid. Soos baie van julle. Julle weet, die konsep van die Heilige Drie-eenheid is nie beperk in die Hebreeuse Geskrifte. Hierdie bewyse is ook wyd in die Nuwe Testament met die koms van Jesus van Nasaret: die «God met ons» in die Ou Testament ( Matteus 1: 20-23 ).

Die doop van Jesus

Reg van die begin van die bediening van ons Here Jesus Christus tydens sy doop in die Jordaan-rivier, byvoorbeeld, San Marcos vertel hoe Johannes die Doper het die Gees van God neerdaal op die Seun (in die vorm van ‘n duif) en wat na God die stem Vader se gehoor «u is my geliefde Seun; Ek ook hulle goedkeuring skenk jy» ( Markus 1: 9-11 ).

Dan, in die geval dat teoreties kon sê was die begin van Jesus se bediening op aarde, sy doop, die drie Persone van die Heilige Drie-eenheid was reeds teenwoordig is daar: In die middag gesalf God die Vader die Seun met die geseënde Heilige Gees.

Die Groot Opdrag

Nog ‘n belangrike storie oor die Trinitariese leer word ook in die sluiting van die Evangelie volgens na Matthew. Daar die laaste en miskien belangrikste mandaat dat Jesus het sy dissipels oor evangelisasie is verwante; dws gaan preek vir al die nasies van die wêreld. Dit was ‘n bevel dat (deur die manier) die Here nie net gestuur na sy elf dissipels wat by daardie tyd was nie, maar ook aan almal wat sy dissipels sou wees deur die eeue (sien die beste al Matthew 28 : 16-20 in konteks):

«Alle mag is aan my gegee is in die hemel en op aarde. Gaan dan heen, maak dissipels van al die nasies, en doop hulle in die Naam van die Vader en van die Seun en van die Heilige Gees; en leer hulle om alles wat ek het beveel jy ; en kyk , Ek is met julle al die dae tot aan die voleinding van die wêreld.»

Afgesien van die duidelike trinitariese verklaring ( » doop hulle in die Naam van die Vader en van die Seun en van die Heilige Gees «), ek dink ons kan kry uit hier ‘n paar ekstra lesse oor die Goddelike natuur van onse Here Jesus Christus.

Jesus Christus op te wek en te oordeel die hele mensdom

Eerste kennis dat Christus gesê , » alle mag is aan my gegee in die hemel en op die aarde » (vers 18), wat natuurlik ‘n baie sterk stelling op sigself, soos getuig van sy Goddelike gesag regdeur die heelal. Die Here het ook vroeër aan die apostels wat Hy nie net gaan om te wek al die dooies in die wêreld nie, maar ook Jesus sou oordeel alle mense; hierdie sal insluit alle mans, vroue en kinders van alle ouderdomme, van al die nasies van die wêreld (Joh 5: 19-29).

Die alomteenwoordigheid van Jesus

In Daarbenewens het ook daarop dat wanneer die Here het gesê: » … kyk , Ek is met julle al die dae tot aan die voleinding van die wêreld » (terugkeer na Matthew 28:20), gebruik Jesus hierdie op «tyd Ek is met julle. «Met ander woorde, Jesus het duidelik aangedui dat hoewel hy fisies was in die hemel, die Here sal nooit sy dissipels geestelik te laat vaar. Die Here altyd gebly geestelik op aarde is, wat woon in die hart van elke gelowige, selfs nadat die Here Jesus na die hemel opgevaar in vlees en bene.

In ‘n soortgelyke manier, wanneer Christus kom uit die hemel en het die vorm van ‘n mens, het Hy opgehou nooit wat in die hemel in die gees, as gevolg van sy alomteenwoordigheid. Bewyse van hierdie laaste stelling vind ons so indrukwekkend in die nag wanneer die Here het met Nikodemus. Daar Christus blootgestel hom tot hierdie Fariseër ander noodsaaklike leerstellings van die Christendom in die historiese leier: Die behoefte om wedergebore te word.

Gedurende daardie kort toespraak (sien ook Jesus en Nikodemus), die Here het ook gesê dat «niemand het opgevaar in die hemel nie, behalwe Hy wat uit die hemel neergedaal; die Seun van die mens wat in die hemel is» (Johannes 3: 13). Die belangrikste ding hier is om die teenwoordige tyd van die frase daarop «… dit is in die hemel.»  Nie dat «was» in die hemel, maar «is» in die hemel, selfs in die tye dat Jesus fisies hier op aarde, gelang van die geval van die geleentheid was toe mnr Fariseër gekom vir Jesus in die nag.

Met ander woorde, wanneer die Here kom uit die hemel, het Hy geestelik in die hemel; en na sy opstanding, wanneer Jesus terug na die hemel, Hy het ook geestelik in die hart van elke gelowige (deur die Heilige Gees na Pinkster in Handelinge 2). Selfs voor fisiese koms van Jesus Christus na die aarde, St Peter homself sê vir ons dat die «Gees van Christus» reeds geïnspireer baie Ou Testamentiese profete om te skryf oor Jesus (1 Petrus 1:11). Hierdie feite getuig dat hoewel die Here buis fisiese besig man (wat op een plek toe hy in vlees en bene was) beperkings, geestelik Jesus is alomteenwoordig, ‘n gehalte dat alleen word toegeskryf aan God.

Ander bewyse van sy alomteenwoordigheid kan word gevind in Johannes 1: 48 waar die Here Jesus sien Natánael onder die vyeboom al is hulle nie fisies daar op daardie stadium was. Alhoewel sommige mag dalk dink dat as Jesus daar teenwoordig was, wat sou dit nie verduidelik die feit dat Nataniël was verbaas, sodat hy uitgeroep: » Rabbi, U is die Seun van God » (vers 49).

Die engele aanbid die drie maal Heilige

Ons kan ook praat van die intrinsieke kennis van die engele van God hul Skepper wesens wat nie net as drie persone verwys na God nie, maar ook as ‘n enige Here in ‘n keer.

Eerste (terugkeer vir ‘n oomblik om die Ou Testament), sien ons die ses – gevleuelde serafs uitroep: » Heilig, heilig, heilig is die Here van die leërskare » (Jesaja 6: 3). Dieselfde toneel word herhaal in die Nuwe Testament, waar blykbaar hierdie selfde mense met ses vlerke en baie oë ook die Here weer loof en op dieselfde manier: «Heilig, heilig, heilig is die Here God, die Almagtige» (Openbaring 4: 8). In die laaste twee gevalle gevalle, is hierdie engele loof die Here hom roep drie maal heilig, en dan verwys na hom as ‘n God (eers as «Here van die leërskare» en dan as «Here God, die Almagtige»).

Die Heilige Drie-eenheid in die finale groet van San Pablo

Daar is ander gedeeltes in die Nuwe Testament waar dit indirek getuig van die Heilige Drie-eenheid. In 2 Kor 13:14 , byvoorbeeld, St Paulus skryf in sy laaste groet: «Die genade van die Here Jesus Christus, die liefde van God en die gemeenskap van die Heilige Gees bly by u almal. Amen.»  Hier praat Paulus ook van die liefde van God die Vader, wat sy enigste Seun te red gestuur ons deur die genade en troos deur die nagmaal en vertroosting van die geseënde Gees van God. Hulle is almal verskillende funksies, maar God is altyd dieselfde.

Holy Trinity ná die opstanding van Christus

Net so in Johannes 15:26 , wanneer Jesus het sy dissipels geleer wat sou gebeur na sy heerlike dood, Jesus genoem:

«Maar as die Trooster is gekom het wat Ek sal julle van die Vader, die Gees van die waarheid wat van die Vader uitgaan stuur, Hy sal van My getuig» [klem klem].

Van hierdie woorde ook leer ons dat die Heilige Gees van die Vader en sal uiteindelik deur die Seun gestuur om te getuig van die dinge wat Jesus ons geleer het toe hy op aarde was.

Die Heilige Gees as «Hom»

Die laaste vers ons sal ook dien om nog ‘n belangrike onderwerp in te voer binne die konteks van die leer van die Heilige Drie-eenheid: Die Persoon van die geseënde Gees van God, ook bekend as die Nuwe Testament die Heilige Gees of Trooster.

Ek dink enige eerlike persoon om te lees Johannes 15: 26 sou besef dat die Here Jesus verwys na die Heilige Gees as ‘n Persoon ( ‘n «hy» in die moderne Castiliaans word geskryf as «Hy»), is dit in waarheid die Heilige Gees is God, die derde Persoon van die Heilige Drie-eenheid.

Voorbeeld sekte wat die Persoon van die Heilige Gees afbreek: Jehovah se Getuies

Hulle sal egter altyd sien wat sal probeer om hierdie konvensionele konsep binne wat die historiese uitdaging om te probeer om die gevaar van die Christelike geloof te sit, indien moontlik, selfs die uitverkorenes. Daarom sal ons studie van die Trinitariese leer onvolledig wees indien dit nie ‘n paar basiese evaluering van ten minste een van die alternatiewe dogmas wat probeer om ‘n nadeel wat God vasgestel oor sy eie persoon verduideliking vind insluit.

Ek dink as ons praat oor opponerende dogmas om die Trinitariese leer, die eerste ding wat ons gekom het om die meeste van ons omgee is Jehovah se Getuies, wat die Heilige Gees iets soos ‘n soort van krag of energie wat spruit uit God roep :

«… Die Heilige Gees is God se aktiewe krag. Dit is nie ‘n persoon nie, maar ‘n kragtige werking wat God veroorsaak te spruit uit homself aan sy heilige doel te bereik. » 1

Eerste kennisgewing die gebrek aan eerbied deur die roeping van die geseënde Gees van God net ‘n «heilige gees» (met kleinletters) juis omdat die Getuies, die Heilige Gees is nie ‘n persoon, dit is, nie God nie, maar vir hulle is net ‘n krag of energie (soos wind, elektrisiteit, of kernkrag).

Om sy leer te verdedig, die Getuies argumenteer dat die Heilige Gees is eerder ‘n «verpersoonliking» van God 2 en tipies noem ‘n paar Bybelse aanhalings soos Lukas 7:35 , waar dit sê dat die wysheid die kinders; Genesis 4:10 , wat sê dat die bloed roep; of Romeine 7:11 , waar dit sê dat die sonde dood.

Dit is egter abstrakte konsepte wat die skrywers van die Skrif het geweet hulle was nie van plan om lesers verwar in Bybeltye. In terme van die moderne literatuur, maar ons is minder gewoond aan lees personificaties van abstrakte idees of konsepte, ‘n feit dat die Getuies politieke oogpunt gebruik om bose leerstellings te bou.

Die Bybel stel dit duidelik praat van die Heilige Gees as ‘n persoon en God

Maar selfs vandag kan ons sien dat wanneer die Bybel praat van die Heilige Gees, verwys of duidelik praat van ‘n Goddelike Persoon, dit is God self, die derde persoon in die Heilige Drie-eenheid. Aanhalings is ontelbare, maar laat my asseblief te noem ‘n paar verse van die feit dat dit feitlik onbetwiste vir eeue te illustreer.

In Handelinge 5: 3-5 , byvoorbeeld, die hartseer verhaal genoem wanneer Ananias probeer San Pedro aftrekker geld bedrieg uit ‘n huis wat Ananias vrywillig verkoop het:

3 En Petrus sê: Ananias, waarom het die Satan jou hart vervul om vir die Heilige Gees te lieg en van die prys van die grond?

4 Blankes, kan jy nie jou eie bly? en verkoop, is dit nie in jou mag nie? Hoekom het jy dit in jou hart? Jy het nie vir mense gelieg nie, maar vir God.

5 En toe Ananías hierdie woorde het hy neergeval en verval. En ‘n groot vrees het almal aangegryp wat dit gehoor het.

Hier sien ons eerste Ananias probeer om die Heilige Gees (vers 3) te lieg en nog later lees ons dat God self gelieg het (vers 4). Hierdie verse toon duidelik dat die Heilige Gees is God. So eenvoudig nie. Nie nodig om te klop om die bos of op soek na antwoorde op filosofiese of esoteriese teks wat werklik bied geen uitdaging nie inherent interpretasie, tensy jy regtig wil die gang met ‘n doel interpreteer.

Die Vader, die Seun en die Heilige Gees: Alle gelyktydig woon hart gelowige se

Ons kan ook terugkeer na Hoofstuk 14 van San Juan vir ‘n oomblik om meer bewyse oor die persoon en goddelikheid van die geseënde Heilige Gees vind. Vir hierdie (en soos altyd) Ek stel voor jy lees al die Hoofstuk 14 konteks (wat deur die manier is dit een van die mooiste hoofstukke van die Bybel). Maar vir eenvoud, ek sal net die mees relevante verse te noem om te wys dat die Heilige Gees is ‘n Persoon, en op dieselfde tyd, is ook God.

dan onthou wat die Here Jesus gesê by die geleentheid:

16 En Ek sal die Vader bid, en Hy sal julle ‘n ander Trooster te wees vir ewig by julle te gee;

17 die Gees van die waarheid wat die wêreld nie kan ontvang nie, omdat dit nie sien en Hom nie ken; Maar jy ken Hom, omdat Hy by julle bly en in julle sal wees ….

22 Hy het gesê Judas (nie Iskariot): Here, hoe is dit dat jy sal jouself duidelik vir ons en nie aan die wêreld?

23 Jesus antwoord en sê: Hy wat my liefhet sal my woord bewaar; en my Vader sal hom liefhê, en Ons sal na hom toe kom en by hom woning ….

26 maar die Trooster, die Heilige Gees, wat die Vader sal stuur in my Naam, sal Hy julle alles leer en sal julle herinner aan alles wat ek gesê het.

Ek dink in hierdie geval ook die woorde van Jesus is baie duidelik en voor die hand liggend. Die Here sê eerste in vers 17 dat die Heilige Gees » by julle bly » en dat » dit in julle sal wees » (dit wil sê in die hart van al die dissipels van Christus), dan Jesus voeg by dat hy en die Vader woon in wat hou die woord van God (vers 23).

Ek dink die uitspraak is duidelik in die ore van iemand wat opreg en met die hulp van God wil verstaan.

Hoe is dit dat die Vader, Jesus, en die Trooster woon saam in die hart van die gelowige? Want die Vader, die Seun en die Heilige Gees is ‘n God wat gelyktydig manifesteer op drie verskillende mense. Die Vader stuur die Heilige Gees in die Naam van Jesus die gelowige troos.

Meer Bybelse getuienis oor die Godheid

Ek dink regtig nie ons moet meer verse of Bybelse gedeeltes om te besef dat die Heilige Gees is ‘n goddelike persoon, en wat woon saam met die Vader en die Seun, en is dus ook God. Maar as die leser is nie ten volle oortuig en bo alles geword (die meeste seker is, is dat dit in verband te danke aan enige van hierdie sektes wat die Trinitariese leer ontken), het ek ingesluit by die einde van hierdie essay ‘n paar ekstra verse wat sal jou toelaat om te sien vir jouself (of dieselfde) wat die Heilige Gees kan nie enige krag of energie. 3

Ek het ook bygevoeg ‘n skakel na ‘n ander verhoor van Baptist pastoor Paul Santomauro waar hy baie duidelik verduidelik ook dat die Heilige Gees nie net die aktiewe krag van God kan wees. Die redes hiervoor is ook baie logies: ‘n «krag» kan nie die drie primêre eienskappe van persoonlikheid wat die gedagte is nie, wil en emosies. 4  

Daar is regtig ‘n baie van die materiaal op die Internet praat oor die Heilige Gees en die Heilige Drie-eenheid, maar dit lyk asof alles om te wees Christelike is nie regtig ‘n Christen (soos die ou gesegde lui » alles wat geblink is nie goud «), en is dus moet onthou dat dieselfde Heilige Gees wat al die skrywers van die Bybel geïnspireer het ook gewaarsku dat in die eindtyd sal daar baie valse profete wat probeer om te mislei indien moontlik ook die uitverkorenes ( Mattheus 24: 24 ).

Hou eerbied en respek vir die Heilige Gees

Ten slotte, moet ‘n mens altyd versigtig wees wanneer jy praat oor God. Dit mag wees dat dit dalk in swakheid, om hul eie voorlopige gevolgtrekkings of (soos gebeur meer dikwels) om die menings van ander sektes of godsdienste aanvaar, ‘n mens kan word vernederend die persoon van God self.

Laat ons onthou dat dit Jesus Christus self wat gesê het dat die onvergeeflike sonde was die lastering teen die Heilige Gees ( Mark 3: 22-30 ). Terwyl hierdie gedeelte bied sy eie uitdagings van interpretasie (en ontleed hier dwing ons uit die hoofonderwerp verband hou om te kry 5 ), wat ‘n mens altyd moet onthou dat God jou altyd aan hom het eerbied en respek.

Ek weet dat dit die laaste verklaring dit lyk onnodig (vir enigiemand wat beweer dat hy ‘n volgeling van Christus te wees), maar ek dink dit is so belangrik dat dit verdien om daardie risiko te neem.

God is die Skepper van die heelal en ons altyd onthou dat ons net stof. God is nie net die Almagtige, die Alwetende en Alomteenwoordige, is ook ‘n God van liefde wat vir jou omgee. Persoonlik, en om intens volg al die aksies van sy lewe, en wie het nie gehuiwer te eniger tyd te stuur sy eie enigste seun, sodat deur sy dood, om te glo in Jesus, kan ons heil vind ( Joh 3: 16 ).

Finale Gedagtes en Gevolgtrekking

Die geheim van die Heilige Drie-eenheid is een van die mees noodsaaklike dogmas binne die Christelike geloof. Alhoewel dit ‘n term wat nie spesifiek in die Heilige Skrif, die hele Bybel praat en getuig van ‘n God gemanifesteer in drie persone in wese dieselfde; dws gelyk in wese maar verskil in funksie: Vader, Seun en Heilige Gees. Ek dink nie dit is ‘n perfekte konsep omdat die menslike verstand te onvolmaakte om al die ewige verborgenhede van die Almagtige God te verstaan, maar selfs so, ek is van mening dat die trinitariese konsep is egter die duidelikste konsep wat ons as menslike wesens ons kan kry om te verstaan ​​met ons beperkte begrip.

Ek dink ook dat as mense, ons het om te verstaan en bo alles moet ons ons beperkings te aanvaar en nie probeer om te gaan as wat God gekies het om te wys (veral nie na ekstra – Bybelse bronne om inligting onbekende vind). Onthou dat Paulus homself, ondanks die feit dat in die derde hemel is ( 2 Kor 12: 2 ), het hy nederig vir ons gesê dat ons ken ten dele en ons getuig deel ( 1 Kor 13: 9 ). Onthou dat die verborge dinge is vir die HERE onse God, die meer geopenbaar gelowiges om die Een Ware God, altyd dien die Here van die Leërskare ( Deuteronomium 29:29 ).

Ten slotte, sal die verborgenheid van die Heilige Drie-eenheid ‘n groot geheim van God se liefde bly vir ons mense onvolmaakte en beperkte krag van denke, onvolmaakte wesens wat ten spyte daarvan dat die sondaars, God self vlees geword soos ‘n man vir ons gee ewige saligheid in hierdie wêreld en die vertroosting van die Gees van die waarheid. So ek dink op die oomblik is ‘n raaisel vir ons, want in hierdie wêreld sal ons nooit volle kennis. Deels ons weet en ons getuig deel, meer so as die volmaakte kom wat gedeeltelik oor was:

» En sonder omstredenheid groot dit is die verborgenheid van die godsaligheid:

God [Vader] is geopenbaar in die vlees [Seun], geregverdig in die Gees [die Heilige Gees] … «( 1 Timoteus 3: 16 )

Amen.

Notas:

1) Redenering uit die Skrif ( Redenering uit die Skrif [New York: 1985], 85), wat gepubliseer is deur die Wagtoring-organisasie van Jehovah se Getuies (in die oorspronklike Engels): » … Die Heilige Gees is die aktiewe krag van God. Dit is nie ‘n persoon nie, maar is ‘n kragtige krag wat God laat voortspruit uit homself aan sy heilige wil te volbring . »


2) Ibid., 85.


3) Soos altyd, Ek beveel die lees van die hele Skrif aanhalings wat ek of ander in konteks genoem. Ek weet dit lyk soos ‘n monumentale taak, en dit is nie, maar dit is nietemin ook nodig. Die lys hieronder aangebied toon dat die Heilige Gees is ‘n Goddelike Persoon, die derde in die Heilige Drie-eenheid. Hierdie lys is nie volledig in enige oomblik, maar kon eerder die begin van ‘n lang reis op soek na die waarheid wees:

Die Heilige Gees getuig ( Joh 15: 26 en Romeine 8: 16 ); die Heilige Gees lei die Waarheid ( Johannes 16: 13 ); verheerlik die Heilige Gees ( Johannes 16: 14 ); die Heilige Gees lei evangelisasie ( Hand 16: 6 ); die Heilige Gees intree ( Romeine 8: 26-27 ); stuur die Heilige Gees ( Handelinge 13: 4 ); Die Heilige Gees maak besluite binne die Kerk ( Hand 15:28 en Handelinge 20:28 ); die Heilige Gees veroorsaak profesie ( Hand 11: 27-28 en Hand 21:11 ); die Heilige Gees bevele ( Hand 11: 12 en 13: 2 ); die Heilige Gees gee gawes ( 1 Kor 00:11 ); openbaar die Heilige Gees ( Luk 02:26 ); en uiteindelik die Heilige Gees spreek volledige sinne ( Handelinge 8: 29 ).


4) Paulus Santomauro, » Is die Heilige Gees ‘n Persoon? «Link opgedateer in 9 Augustus 2016.


5) As jy belangstel om meer te leer oor die tradisionele interpretasie van daardie spesifieke gedeelte kan dalk lees een van die mees aanvaarde interpretasies (binne die evangeliese Christelike geloof) op die webwerf van die Ministerie GotQuestions.org is: Wat is die lastering teen die Heilige Gees?